Akkim Gündem | Sayı 25

Akkim Gündem 42 Dünyada her yıl ortaya çıkan 85 milyar moda atığının yüzde 30’unu markalar, yüzde 70’ini bireysel kullanıcılar oluşturuyor. Daha sürdürülebilir bir dünya için iki tarafın da gidişatı değiştir - meye yönelik önemli adımlar atması gerektiğini düşünüyoruz. Moda endüstrisinde döngüsel dönüşüm hareketimizin sektör - deki daha pek çok marka tarafından benimsenerek sorumlu üretim konusunda iş modelimizin örnek alınacağını ve etkimizin giderek artacağını düşünüyoruz. Markaların yanı sıra kullanıcı - ların da alışveriş alışkanlıklarını değiştirmeye, böylece sadece ihtiyaçları olduğu kadarını satın almaya teşvik ederek sorumlu alışveriş modelleri yaratmak konusunda farkındalık kazanma - larına yardımcı olacağımıza inanıyoruz. Bu hareketi eğer birlikte güçlendirebilirsek hem bireysel hem de kurumsal düzlemde daha sürdürülebilir bir dünyaya ulaşmanın kolaylaşacağını dü - şünüyoruz. Sürdürülebilirlik konusundaki farkındalığın, her ne kadar doğru yönde adımlar atılmaya başlanmış olsa dahi, hâlâ etraflıca benimsenmediğini düşünüyorum. Eğer sürdürülebilir bir dünya üzerinde herkes belli bir bilinç ve farkındalık düze - yinde olur ve bu konuda harekete geçmenin ne kadar önemli olduğunu fark edebilirse bu konuda attığımız adımlar ve ger - çekleştirdiğimiz eylemlerimiz de hız kazanacaktır. Bu yüzden işin başı kullanmadığımız ürünlerin çevresel maliyetlerinin ve dünyamıza ne kadar yük oluşturduğunun farkına varmak. Ni - vogo olarak, umarım hem sektöre hem de döngüsel dönüşüm konusunda heyecan duyan, harekete geçmek isteyen insanla - ra iyi bir örnek oluruz. Sınırsız isteklerin ve kârlılığın başarı olarak görüldüğü bir yakla- şım değişmediği sürece dünyayı kurtarmak için yapılan her şey palyatif olma riski taşımıyor mu? Hızlı modanın yarattığı sonu gelmeyen üretim ve tüketim alış - kanlıklarının her geçen gün doğa üzerinde bir tehdit oluştur - T R E N D

RkJQdWJsaXNoZXIy MTczMDA=