Akkim Gündem | Sayı 25

www.akkim.com.tr 41 kurum. Modadaki lineer sisteme, Black Friday’in tüketim alışkanlıkları üzerine etkisine ve teks- til işçilerinin çalışma koşullarına dair eleştirel yaklaşımlar getiriyor. Bu yaklaşımlar hem Tür- kiye’de hem de dünyada karşılık buluyor mu? Günümüzün alışagelmiş hızlı üretim ve tüke - tim alışkanlıkları döngüsel bir iş modeli kurmayı ve döngüsel alışverişi mümkün kılmayı oldukça zorlaştırıyor. Hızlı tüketime teşvik eden trendler hem markaları hem de tüketicileri, hızlı modanın yaratmış olduğu bu üretim ve tüketim çılgınlığı - nın içine çekmek konusunda büyük rol oynuyor. Dediğim gibi, istatistiklere göre hızlı moda sek - törü petrol endüstrisinden sonra dünyamızı en çok kirleten ikinci endüstri. Bunun yanı sıra, her yıl milyonlarca tekstil işçisi hızlı modanın neden olduğu ucuz iş gücü ihtiyacı yüzünden insani ol - mayan koşullarda çalışmak zorunda kalıyor. Bu noktada döngüsel moda; hem üretim ve tüketim hızımızı azaltarak etik çalışma koşulları yaratması, hem de doğrusal iş modellerinin aksine kaynak - ların sorumlu bir şekilde kullanılmasını sağlayan sistemiyle döngüsel ekonomiyi desteklemesi konusunda büyük önem teşkil ediyor. Türkiye’de ve dünyada sürdürülebilir iş modellerine ilişkin yaklaşımlar gitgide artıyor. Ancak dünyamızda, günümüzün tüketim alışkanlıklarını şekillendiren hızlı modanın yarattığı kullan-at modeli ile moda sektöründe sürdürülebilirlik diğer sektörlere göre daha az gün yüzüne çıkan bir konu. Döngüsel moda kapsamında atacağımız adımlarla hem üretim hem tüketim hızımızı azaltabileceğimizi düşünüyorum. Nivogo olarak bu noktada, öncü döngüsel dönüşüm hareketimizi ve döngüsel iş modeli hedeflerimizi artırmak için her geçen gün çalışmaya devam ediyoruz. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK İÇİN FARKINDALIK ÇOK ÖNEMLİ Bir tişört üretimi için 2 bin 700 litre su harcan- ması, dünyamızın geleceği için ürkütücü bir rakam. Sürdürülebilir bir dünya için, kişisel ih- tiyaçlarımızın da mümkün olduğunca minimize edilmesi, bu yönde bilinç oluşturulması ve daha önemlisi belki de şirket kârlılıklarının yeniden ele alınması konusunda neler düşünüyorsunuz? Akasya mağazamızla birlikte böylece hem sorumlu alışveriş modelini duyurmayı hem de döngüsel dönüşüm hareketimizi kullanıcılarımızla birlikte güçlendirmeyi hedefliyoruz.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTczMDA=