Akkim Gündem | Sayı 25

Akkim Gündem 40 Nivogo ile çalışan birçok marka var. Türkiye özelinde düşün- düğümüzde daha alınacak yol var mı? Yani daha çok markayla iş birliği ve Türkiye’nin farklı noktalarında “Nivogo Yenileme Merkezi” gibi planlarınız var mı? Sorumlu alışveriş modelleri yaratarak kullanıcılarımızı döngüsel dönüşüm hareketimize dâhil edebilmek ve moda sektöründeki markaları da döngüsel iş modelleri oluşturarak sürdürülebilirli - ğe katkı sağlamalarına teşvik etmek konusunda kararlıyız. Hem kullanıcılarımızdan hem de partner markalarımızdan gelen ürün sayısındaki artışa bağlı olarak olabildiğince fazla ürünü tekrardan hayata döndürmeyi hedefliyoruz. Bu doğrultuda; partner marka ekosistemimizi genişletmeyi ve bu markaları da sürdürülebilirli - ğe teşvik etmeyi amaçlıyoruz. Kısa zaman önce de Türkiye’nin ilk döngüsel mağazasını Akasya AVM’de açtık. Nivogo Akasya ma - ğazamızda sadece kullanıcılarımızdan gelen ürünler bulunuyor. Bu sayede kullanıcılarımızdan ihtiyaç duymadıkları ürünleri al - maya ve yalnızca marka ortaklarımızı değil, bireysel kullanıcıları da döngüsel dönüşüm hareketimizin bir parçası yapmaya başla - dık. Kullanıcılarımızın hem dolaplarında artık ihtiyaç duymadıkla - rı kıyafetleri getirip bırakabilmesi, hem de Nivogo’nun yenilediği ürünlerden alışveriş yapabilmeleri için yeni mağazalar açmak da hedeflerimiz arasında. Türkiye’nin farklı noktalarındaki kullanıcı - ların da döngüsel alışverişi deneyimlemelerini kolaylaştıracağını düşündüğümüz bir dijital platform üzerinde çalışmalarımızı sür - dürüyoruz. Burada amacımız, döngüsel dönüşüm hareketimizi mümkün olduğunca her yerde ulaşılabilir kılmak. TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK YENİLEME MERKEZİ Döngüsel dönüşüm hareketine destek veren marka ortakla- rınızla çıktığınız bu yolda ne kadar yol aldınız? Gelinen nokta size gelecek için umut veriyor mu? İstatistiklere göre hızlı moda sektörü küresel atık suyunun yüz - de 20’sinden, küresel karbon emisyonlarının yüzde 10’undan ve okyanuslardaki plastik kirliliğinin yüzde 35’inden sorumlu olarak petrol endüstrisinden sonra dünyamızı en çok kirleten ikinci en - düstri. Bir tişörtün üretimi için bile 2 bin 700 litre su harcanıyor, üretilirken 2,1 kg karbondioksit salıyor. Bu noktada döngüsel moda, bu ürünlerin yeniden üretiminde oluşacak su israfının ve binlerce ton karbon emisyonunun önüne geçebilmek ve dünya - mızdaki ekolojik zararları azaltarak iklim krizi ile mücadele ede - bilmek için büyük önem taşıyor. Gebze’de yer alan Türkiye’nin ilk ve en büyük yenileme merkezimizde, şimdiye kadar hayata döndürdüğümüz 500 binden fazla ürün sayesinde şu ana ka - dar 3 milyar litrenin üzerinde su israfını önlemiş ve binlerce ton karbon emisyonunun önüne geçmiş olduk. Çıktığımız bu yolda böyle sonuçlar görmek döngüsel dönüşüm hareketinin ne kadar değerli olduğunu bize hatırlatırken, gelecek için her geçen gün daha da umutlanmamızı sağlıyor. Gelecekte marka ortaklarının dışında sadece tüketiciden ürünleri alma merkezi gibi bir planınız var mı? Akasya’da açtığımız Türkiye’nin ilk döngüsel mağazası ile sade - ce kullanıcılarımızdan gelen ürünleri alıyoruz. Bu sayede kulla - nıcılarımızdan, ihtiyaç duymadıkları ürünleri almaya ve yalnız - ca marka ortaklarımızı değil bireysel kullanıcıları da döngüsel dönüşüm hareketimizin bir parçası yapmaya başladık. Akasya mağazamızla birlikte böylece hem sorumlu alışveriş modelini duyurmayı hem de döngüsel dönüşüm hareketimizi kullanıcıla - rımızla birlikte güçlendirmeyi hedefliyoruz. Nivogo yaşanabilir bir dünya için sadece bir yenileme merkezi değil, “işin esasına” dair de eleştirel yaklaşımlar geliştiren bir Nivogo kurucusu Arnas Akbaş: “Türkiye’nin öncü döngüsel dönüşüm hareketi Nivogo olarak, kullanıcılarımızdan ve partner markalarımızdan gelen ürünleri yenileyerek ömürlerini uzatıyor, döngüsel ekonomiye kazandırıyoruz.” T R E N D

RkJQdWJsaXNoZXIy MTczMDA=