Akkim Gündem | Sayı 25

Akkim Gündem 38 T R E N D TÜRKIYE’NIN İLK DÖNGÜSEL DÖNÜŞÜM HAREKETI Nivogo, tüketim aşamasına geçemeyen şanssız ürünleri, Nivogo Yenileme Merkezi’nde altı aşamalık bir süreçle yeniliyor ve tüketiciyle buluşturuyor. Böylece sürdürülebilir bir dünya için büyük bir adım atıyor. İstanbul Kadıköy’deki Akasya AVM’de bulunan ve döngüsel perakende alanında Türkiye’nin ilk girişimi olan Nivogo’nun hikâyesini markanın kurucularından Arnas Akbaş’la konuştuk. N ivogo, temelde tüketim aşamasına geçemeyen ürün- leri yenileyip, tekrar tüketiciyle buluşmasını sağlıyor. Böyle bir girişim nasıl ortaya çıktı? Nivogo’dan önceki kariyerimde, uzun yıllar moda sektöründeki kurumsal şirketlerde çalıştım. Bu süreçte dünyanın farklı yerle - rinde birçok mağazayı ve onların ürünlerini depoladıkları alanları gözlemleme şansı elde ettim. Moda sektöründe faaliyet gösteren şirketlerin depoları çoğunlukla kullanıcıyla buluşamamış ancak tekrar hayata döndürülebilecek ürünlerle doluydu ve şirketler de bu durumdan rahatsızdı. Fakat çoğu şirket bu durumla baş ede - bilecek bir sisteme sahip değildi. Kimsenin gerekli adımı atmaya yeltenmediği ancak çözümü olan bu duruma “dur” diyebilecek bir sistemin arayışındaydık. Böylelikle “yeni” (nivo) ve “harekete geç - mek” (go) kelimelerinden oluşan bir döngüsel dönüşüm hareketi olarak doğdu Nivogo. “Yeni” tanımını değiştirerek, satın alındıktan bir süre sonra kullanım sürelerini tamamladığı düşünülen, hatta henüz satış aşamasına bile gelemeden atık olarak görülen ürünle - ri yeniden hayata döndürmek üzere Nivogo’nun ilk adımları atıldı. Markayı oluşturma aşamasından önce hangi çalışmalar ya- pıldı? Çünkü, partnerleriniz olmalıydı ve ekonomik olarak da sürdürülebilir bir proje olması gerekirdi. Bu süreçlerde neler yaşandı? En baştan beri, her şeyin lineer modele göre tasarlandığı üretim ve tüketim sisteminde döngüsel bir iş modeli yaratmanın yolları - nı aradık. Bu süreçte, döngüsel dönüşüm hareketimizin tek başı - na olmayacağına, ancak hem partner markalarımız hem de kul - lanıcılarımızla birlikte hareket ettiğimizde var olacağına inandık. Döngüsel iş modelimize göre, kendi teknolojik altyapılarımız ve ürünleri hayata döndürmek için efektif olabileceğini düşündü - ğümüz çözümlerle geliştirdiğimiz, Gebze’de yer alan Türkiye’nin ilk ve en büyük yenileme merkezimizi hayata geçirdik. Bir buçuk yılın sonunda ise “döngüsel dönüşüm ortağımız” diye adlandır - dığımız döngüsel dönüşüm hareketine inanan öncü marka part - nerlerimizle birlikte yenileme merkezimizde ayda 100 bin ürünü yenileme kapasitesine ulaştık. Şu ana kadar ise 500 bini aşkın ürünü yenileyerek döngüsel ekonomiye kazandırdık. NİVOGO

RkJQdWJsaXNoZXIy MTczMDA=