Akkim Gündem | Sayı 25

www.akkim.com.tr 35 O nlar 1995-2010 yılları arasında, tam da teknolojinin ve internetin cafcaflı yıllarında doğdular. “Gen Z”, “Z kuşağı” ya da “dijital yerliler” diye adlandırılıyorlar. Önceki kuşak - lardan pek çok farklı yanları var. Z kuşağı daha çok sorguluyor, daha zor beğeniyor, daha kolay vazgeçebiliyor. Çeşitliliğe açık - lar, daha hoşgörülü ve saygılılar. “Duyarlılık” ise onları en iyi anlatan kilit kelimelerden biri. Duyar - lılıkları sadece kendilerine karşı değil, en çok da gezegene dair her şeye karşı. Üstelik gerçekçiler. McKinsey’nin “Gerçek Gen: Z Kuşağının Şirketler için Anlamı” araştırmasına göre, tüm davra - nışlarının altında “gerçeği arama” motivasyonu yatıyor. DÜNYA KAYNAKLARINI DERT EDİNİYORLAR Dijital çağın duyarlı yeni kuşağı, kimlikleri ve tercihleriyle tüm sektörlerde değişimi zorlamaya başladı bile… Haklarında yapılan pek çok araştırma var ve hemen hepsi, “çalışacakları şirketlerde, seçecekleri markalarda, yaşayacakları yerlerde çevre ve toplum yararı gözetmeleri” şartını, adeta ortak bir akılla aradıklarına işaret ediyor. Tüketim konusunda da Z kuşağının ayrışan bir bakışı var. Bu ba - kış açısını analiz eden araştırmalardan birini yapan McKinsey, Z kuşağı için tüketimin “sahip olmak değil”, ürünlere veya hizmet - lere “erişim” anlamına geldiğini ortaya koyuyor. Uzmanlara göre online filmden araç paylaşımına kadar çeşitli alanlardaki yükse - len trendleri de bu “erişim” isteği destekliyor. Araştırmalar, Z kuşağı tüketicilerin yüzde 75’inin, yani Z kuşağına mensup her 4 kişiden 3’ünün satın alma kararı verirken, sürdürü - lebilirliği markadan daha çok önemsediğini gösteriyor. Kısacası, onlar için markanın adı değil, sürdürülebilirliği, çevreye ve canlı - lara duyarlı olup olmaması daha önemli. Gerekirse, sürdürülebilir ürünlere daha fazla ödeme yapmaya da sıcak bakıyorlar. Çünkü, dünya kaynaklarının kullanımı konusunda son derece hassaslar

RkJQdWJsaXNoZXIy MTczMDA=