Akkim Gündem | Sayı 23

AkkimGündem l 27 Haziran-Eylül / Sayı 22 K ısaca kendinizden bahseder misiniz? 1973, Ankara doğumluyum. 1995 yılında Akde- niz Üniversitesi Jeoloji Mühendisliği’ni bitirdim. 1995 yılından bu yana aktif olarak iş hayatındayım. Evli- yim ve 21 yaşında bir kızım var. 21 yıldır yurt içi satış ve pazarlamasından sorumluyum. Akkim’deki görevinizi anlatır mısınız? Akkim’de, 20 yıldır yaptığım görevi devam ettiriyorum. İlk üretimine 2001 yılında başladığımız CMC (karboksi- metil selüloz) üretim ve yurt içi satışından sorumluyum. CMC çok değişik bir kimyasal katkı malzemesi olarak tanımlanabilir. Başlıca kullanıldığı alanlar; derin petrol ve doğalgaz sondajları, toz deterjan, maden flotasyon uy- gulamaları, tekstil, gıda, seramik ve endüstriyel olarak sı- nıflandırılabilir. Asıl amaç reoloji düzenlemektir. Ancak kullanım alanına göre kullanım detayları da değişecektir. İç pazarda en çok hangi sektörlere satış gerçekleşiyor? Yurt içi pazarda sırasıyla sondaj, deterjan, tekstil olarak ilk üç sektörü konuşabiliriz. 2021 hedefleri ve gidişat hakkında kısaca bilgi paylaşır mısınız? 2021 yılı, malum pandeminin oldukça etkisini artırdığı bir yıl oldu. Bu da beraberinde hem fiyat hem de tedarik olarak kimyasal hammadde krizini tetikledi. Ve bu olum- suzluk hâlâ global anlamda etkisini sürdürüyor. Buna rağ- men beklentilerimizi karşılayacak seviyelerde satışlarımız devam ediyor. Akkim’de çalışmakla ilgili ilk izlenimlerinizi öğrenebi- lir miyiz? İnsan ilişkileri oldukça iyi seviyelerde, ekip çalışmasının önemini bilerek, eğitim ve sosyalleşmenin ön planda ol- duğunu görüyorum. Son olarak eklemek istedikleriniz? Mart 2021’den sonra satın alma süreci ile farklı bir kültür ve yapılanma içerisine girdik. Ben çabuk adapte olduğu- mu düşünüyorum. Bununla birlikte global dalgalanmalar, ekonomik krizler ve benzeri birçok olumsuzluğu da 2021 yılı içerisinde yaşadık, yaşamaya devam ediyoruz. Ancak pozitif bir sinerji ve beyin fırtınasıyla durumu iyi idare ettiğimizi düşünüyorum. Bu birleşme ile firmayı daha iyi noktalara taşıyabileceğimiz kanaatindeyim. “Beklentilerimizi karşılayacak seviyelerde satışlarımız devamediyor” CEMSEÇKIN BAYAM SatışMüdürü (CMC) Mart 2021’den sonra satın alma süreci ile farklı bir kültür ve yapılanma içerisine girdik. Ben çabuk adapte olduğumu düşünüyorum. Bununla birlikte global dalgalanmalar, ekonomik krizler ve benzeri birçok olumsuzluğu da 2021 yılı içerisinde yaşadık.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTczMDA=